Friday, December 07, 2007

Palestin Dibela, Tuhan Dicari

Assalamu'alaikum,

Saya rasa saya tidak perlu minta maaf pun, tapi saya minta maaf juga sebab laman ini sudah lama tidak ada wacana 'isu semasa'. Kemaskini pun sekali-sekala. Sedangkan ada saja macam-macam hal menarik yang elok saya kongsi bersama! Sibuk yang tidak sudah-sudah lebih memberi ruang kepada refleksi dari hati apabila hujung-hujung jari mahu bergurau dengan papan kekunci. Yalah, hari-hari sudah habis dengan fikir yang berat-berat, menulis itu bagi saya satu rehat, cenderung sungguh ia melencong ke arah imbasan-imbasan yang lebih halus tentang hayat =)

Alhamdulillah, sahabat-sahabat saya rajin merakamkan peristiwa-peristiwa yang berlaku di Manchesteri Darul Aman dalam laman-laman mereka.

Zaatil Iffah - In Solidarity with Palestine, ini catatan tentang General Meeting yang keramat itu. Daripada kakak yang berlari-lari dari Preston, bandar sebelah, selepas terburu-buru menyudahkan kelas, untuk menitipkan satu undi demi Palestin kerana Allah.

Hanis Hamka - Kemenangan Kebenaran di Atas Kebatilan, tulisan pelajar Melayu Muslim yang lebih senang mengakrabi sahabat seiman atas dasar agama dan praktikaliti berbanding eksklusiviti bangsa dan nasionaliti.

Nadia - If I Come From Ape, What's The Point in Praying? Rentetan hujah dan perdebatan yang berlangsung di Lecture Theatre B, Roscoe Building, antara ateis yang kehilangan Tuhan dan Muslim yang mahu menjadi asbab umat melihat Tuhan.

Selamat membaca dan berfikir!

meow~

1 comment:

Anonymous said...

Salam.

Mana pegi pelacur nye sajak tu? Kotor sangat ke bahasa dia sampai kau buang?

-Zulhimi-